Bona tarda a totes i tots!
Esperem que el cap de setmana hagi anat bé i hagueu aguantat el millor possible aquesta calor.
Iniciem la setmana amb una nova publicació. Aquest matí, com cada dilluns, les persones de Regina que viuen a la planta 3, han participat al taller d’estimulació cognitiva que lidera Julie, la Terapeuta Ocupacional del centre.
Com hem explicat en altres posts d’aquest blog, cada taller s’adapta a les capacitats i habilitats del grup per poder reforçar-les i mantenir-les dins del possible. Al taller d’avui, la nostra companya ha dirigit l’activitat anomenada “Activem la ment”, on a través de les lletres, els participants han treballat el llenguatge oral i escrit.
Es reparteix una targeta amb una lletra escrita a cadascú del grup. Les instruccions són: primer, identificar quina lletra tenim i després, dir tres paraules que comencin amb aquesta lletra. Aquest exercici es pot complicar una mica més fent que les persones participants diguin una paraula que contingui aquesta lletra. Pugem el nivell de dificultat si veiem que el grup respon bé i anem adaptant aquest joc mental a l’estat d’ànim dels participants, a la seva capacitat per mantenir l’atenció i comprendre el funcionament de l’exercici, la capacitat per seguir el grup, etc.
D’aquesta manera, assegurem un treball mental habitual, quelcom molt positiu per a persones que presenten deteriorament cognitiu.
I això és tot per avui.
Us desitgem un feliç inici de setmana.
Atentament,
l’Equip Tècnic
¡Buenas tardes a todas y a todos!
Esperamos que el fin de semana haya ido bien y hayáis aguantado lo mejor posible este calor.
Iniciamos la semana con una nueva publicación. Esta mañana, como todos los lunes, las personas de Regina que viven en la planta 3, han participado en el taller de estimulación cognitiva que lidera Julie, la Terapeuta Ocupacional del centro.
Como hemos explicado en otros posts del blog, cada taller se adapta a las capacidades y habilidades del grupo para poder reforzarlas y mantenerlas dentro de lo posible. En el taller de hoy, nuestra compañera ha dirigido la actividad llamada “Activamos la mente”, en la que a través de las letras, los participantes han trabajado el lenguaje oral y escrito.
Se reparte una tarjeta con una letra escrita a cada persona del grupo. Las instrucciones son: primero, identificar qué letra tenemos y después, decir tres palabras que comiencen con esa letra. Este ejercicio puede complicarse un poco más haciendo que las personas participantes digan una palabra que contenga esa letra. Subimos el nivel de dificultad si vemos que el grupo responde bien y vamos adaptando este juego mental al estado de ánimo de sus participantes, a su capacidad para mantener la atención y comprender el funcionamiento del ejercicio, la capacidad para seguir el grupo, etc.
De esta manera, aseguramos un trabajo mental habitual, algo muy positivo para personas que presentan deterioro cognitivo.
Y esto es todo por hoy.
Os deseamos un feliz inicio de semana.
Atentamente,
el Equipo Técnico de Regina